I Akademia Rodzica odbyła się 8 kwietnia 2017 r. Poniżej przedstawiamy prelegentów oraz ich wystąpienia.

Zapraszamy do oglądania!

Dr Marta Kotarba to pedagog z 15-letnim doświadczeniem w nauczaniu języka obcego w przedszkolach oraz w klasach I-III. Obecnie realizuje projekt badawczy pt. Developing young learners’ communicative competences in a foreign language, w którym bada zakres i możliwości rozwijania językowej kompetencji komunikacyjnej u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym podczas zajęć z języków obcych. Aktywnie propaguje storytelling i metodę projektu w kształceniu językowym prowadząc szkolenia i warsztaty dla nauczycieli.

Podczas Akademii Rodzica odpowie na pytania: Czy naprawdę warto zaczynać tak wcześnie? Czy dzieci, które dopiero uczą się sprawnie komunikować w języku ojczystym doprawdy potrzebują zajęć z języka obcego? W wystąpieniu – uwzględniając najnowszą wiedzę z zakresu psycholingwistyki – przedstawione zostaną korzyści wczesnego nauczania języka obcego. Uwaga zostanie zwrócona na możliwości poznawcze oraz językowo-komunikacyjne małych dzieci w kontekście przyswajania języka obcego.

 

Aleksandra Komada to absolwentka Uniwersytetu Śląskiego, początkowo lektor, a następnie metodyk w sieci szkół językowych CLAN na Górnym Śląsku. Z jej pasji do uczenia maluszków powstała praktyczna strona metody nauczania języka angielskiego dla dzieci Teddy Eddie. Od roku zaangażowana jest w nowy projekt – metodę Savvy Ed, unikatowy kurs dla zaawansowanych językowo dzieci w wieku 7-10 lat. Prywatnie jest mamą dwójki dzieci – Zuzi (8) i Emila (4) i z wielką fascynacją obserwuje również ich postępy językowe.

Większość z nas, rodziców, pracuje czterdzieści godzin w tygodniu, a czasami nawet więcej. Dlatego zapisując dziecko na kurs językowy, ostatnia rzecz o jakiej marzymy to zdaje się „praca” w domu z własnym dzieckiem, prawda? A jednak specjaliści pokazują, że jakikolwiek przejaw zainteresowania rodzica kursem językowym swojej pociechy przynosi bardzo pozytywne efekty. Co zatem ma począć biedny zapracowany rodzic, chcący dla swojego dziecka jak najlepiej? Podczas sesji znajdą Państwo kilka odpowiedzi, a prelegentka podzieli się doświadczeniami, jako lektorki, ale przede wszystkim jako MATKI, która od lat poszukuje złotego środka.

 

 Dr Grzegorz Śpiewak to absolwent Uniwersytetu Warszawskiego i University of Essex, Colchester (Wlk. Brytania). Wykładowca i adiunkt w Instytucie Anglistyki Uniwersytetu Warszawskiego z 19-letnim stażem, obecnie związany z prestiżową nowojorską uczelnią The New School, gdzie prowadzi wykłady w ramach On-line MA TESOL Programme. Kluczowy trener i naczelny doradca ds. metodyki nauczania polskiej filii wydawnictwa Macmillan Education, powszechnie uznawany za jednego z najbardziej charyzmatycznych mówców w branży, regularnie plasujący się na najwyższych miejscach branżowych rankingów popularności. Jest twórcą koncepcji metodycznej deDOMO (deDOMO Education 2010).

Gdy się nad tym dobrze zastanowić, można łatwo dojść do wniosku, że np. angielski w zasadzie nie służy polskiemu dziecku do niczego, skoro swoje codzienne potrzeby może zaspokoić, komunikując się wyłącznie po polsku, do swoich polskich rodziców, rodzeństwa, kolegów czy pani w przedszkolu. Jak zatem przekonać je, że mówienie po angielsku ma dla niego – potencjalnie – głęboki sens? O tym właśnie jest ta sesja.