TEDDY EDDIE MINI to pierwszy poziom nauczania, w którym nauka odbywa się głównie przez ruch – dzieci ciągle coś robią i czegoś próbują, gdyż jest to dla nich naturalny sposób poznawania.

Początki są trudne, ponieważ 2-latek to nie jest typowy uczeń i nie ma jeszcze doświadczeń przedszkolnych – jego dotychczasowe relacje zazwyczaj ograniczają się do kontaktów 1 na 1. Dzieci często potrzebują obecności rodziców podczas zajęć i dopiero stopniowo, przy zachęcie lektora i rodzica, zaczynają uczestniczyć w zajęciach samodzielnie. Niektórym zajmuje to kilka lekcji, innym kilka miesięcy – nie ma reguł, ponieważ każde dziecko jest inne i każde zachowanie jest OK.

CZEGO SPODZIEWAĆ SIĘ PO PIERWSZYM ROKU NAUKI

Pod względem językowym jest to etap osłuchiwania się z angielskim, co stanowi przygotowanie do dalszej nauki. Pod względem społecznym natomiast jest to trochę przygotowanie do przedszkola – dzieci uczą się zachowań w grupie, stopniowo odłączają się od rodzica i zaczynają współpracować z lektorem oraz innymi dziećmi. Cały proces odbywa się stopniowo, dzięki czemu dzieci czują się bezpieczne i powoli przyzwyczajają się do tego, co będzie się działo w przedszkolu.

Efekty językowe w przypadku 2-latków nie są natychmiastowe i będą zbliżone do umiejętności w języku polskim, ale uczestnictwo w zajęciach z pewnością zaprocentuje w przyszłości. W pierwszym roku nauki dziecko w dużej mierze osłuchuje się z językiem obcym, tak jak do tej pory osłuchiwało się z językiem ojczystym. W materiałach rodzice otrzymają poradnik oraz płytę CD, dzięki którym będą mogli wspomagać osłuchiwanie się dziecka poprzez puszczanie piosenek czy rymowanek w domu, zgodnie z tym, co będzie się działo na zajęciach. Nie musi to być aktywne słuchanie, wystarczy puszczać nagrania przy okazji, np. podczas jazdy samochodem czy zabawy w domu. Różnica między efektami obserwowanymi u tych dzieci, którym rodzice puszczają nagrania, i u tych, które ich nie słuchają, jest wyraźnie zauważalna.

Za pierwszy sukces społeczny możemy uznać moment, kiedy dziecko zostanie na zajęciach bez rodzica i pozostanie w relacji z innymi dziećmi i nauczycielem. Natomiast pierwszym sukcesem językowym, który następuje dość szybko, jest reakcja na język obcy – początkowo dzieci reagują wspólnie z nauczycielem, później już samodzielnie, np. same wstają, gdy lektor mówi stand up. W następnym etapie dzieci śpiewają i recytują razem z nauczycielem lub nagraniem, później potrafią powtórzyć pierwsze słowa, a pod koniec roku są w stanie powtórzyć niektóre proste zdania!

Dzięki wczesnemu kontaktowi z językiem obcym dziecko poznaje go trochę tak jak polski i zdobywa wyczucie językowe takie jak w języku ojczystym – potrafi powiedzieć coś poprawnie, choć nie wie dlaczego. Kontynuacja nauki sprawi, że angielski nie będzie już dla dziecka językiem obcym, tylko stanie się alternatywnym sposobem komunikacji, na równi z językiem polskim.

Zajęcia odbywają się 1 raz w tygodniu po 35 minut.

Grupa to maksymalnie 8 osób.

Zestaw kursanta zawiera:

  • podręcznik z poradnikiem dla rodziców,
  • CD,
  • dostęp do placu zabaw online.